BLOG

oktober 28, 2013

Breng producten tot leven

'Producten zijn anonieme zombies die massaal en liefdeloos uit de grond worden gestampt, als identieke klonen. Zonder ziel, zonder eigenheid en zonder karakter. Producten komen pas tot leven als zij tot merken worden gemaakt. Dan pas krijgen ze eigenheid, karakter en gevoelswaarde. Een onderscheidend vermogen.'
oktober 23, 2013

Hoe vat je de bedrijfsfilosofie samen in een slogan? – Deel 2

In deel 1 besprak ik onlangs met jullie de invalshoeken van een slogan. Ik gaf daarbij zo goed mogelijk een beeld van welke soort slogan bij jouw bedrijfsverhaal past. In deze blog ga ik nu dieper in op de vorm: Hoe maak je een slogan aantrekkelijk? Hoe blijft de slogan makkelijk onthouden? Welke vorm past bij jouw bedrijf? Ik neem je mee naar de vormaspecten en geef voorbeelden. Je krijgt een zo compleet mogelijk beeld om te komen tot een krachtige slogan die past bij jouw bedrijf, en waarmee je je bedrijf of merk tot leven brengt.
oktober 22, 2013

Hoe vat je de bedrijfsfilosofie samen in een slogan?

Een slogan is een bedrijfsverhaal verpakt in een handvol woorden. Een pakkende slogan geeft richting, inhoud en kracht aan het bedrijfsverhaal. Met een sterke slogan geef je je bedrijfsidentiteit een boost, breng je het bedrijf of merk tot leven en draag je duidelijk de centrale boodschap uit. 'Just do it' van Nike is daarvan een sprekend voorbeeld. Maar wat maakt deze slogan zo goed? Hoe bedenk je nou een goede slogan die past bij jouw verhaal? In dit deel bespreken we de invalshoeken om te zien welke past bij jouw bedrijfskarakter. In deel II, de volgende blog over slogans, komen de vormaspecten als klank, ritme, rijm aan bod.