5 tips voor een goede blogtitel

content-blogtitel
Een lezer moet het gevoel hebben dat hij echt iets aan het artikel heeft. Het moet een oplossing bieden, het leven veraangenamen of verrijken. Denk vanuit de klant, wat wil hij weten? Zo vaak zie ik teksten die organisatiegericht geschreven zijn. Het draait om de lezer, de (potentiële) klant en niet om jou als blogger. In dit artikel geef ik je vijf tips om te komen tot een goede blogtitel.

Wat maakt een blogtitel zo goed?

1. Een titel die nieuwsgierig maakt


Een titel waarbij de klant merkt dat hij deze kennis nog niet heeft, maar wel wil hebben.

2. Een titel waarbij de lezer schrikt en bang is dat hij iets mist


De lezer moet het artikel lezen om de oplossing te vinden. Ze moeten het gevoel hebben dat ze risico lopen: ‘maakt jouw website deze drie dodelijke fouten?’

3. Succesvolle woorden


Woorden die goed werken om de klant verder laat klikken zijn: gratis, voordeel, tips, succes, trucs.

4. Een titel waarin staat ‘3 tips’


De klant houdt van concrete informatie. Met deze titel weet hij wat hij mag verwachten.

5. Een belofte in je titel


Het begin van het verhaal dat je vertelt. De klant verwacht dat hij antwoord krijgt. Zo is het goed te onthouden en wordt het gemakkelijk verder verteld.

Dit waren de 5 tips. Heb jij nog een tip? Deel je kennis via Twitter @marketingtekst.

Comments are closed.