7 redenen om als bedrijf te bloggen

bloggen

Waarom zou je bloggen? Wat levert bloggen op? In deze blog geef ik je 7 voordelen waarom je als bedrijf moet gaan bloggen. Daar gaan we!

De 7 grote voordelen van bloggen

1. Je kunt meer inhoudelijk ingaan op je bedrijf of je product. Je kunt tips geven, vertellen waar je mee helpt en je kunt meer woorden kwijt. Zo kun je verdieping geven aan je bedrijf of merk.

2. Het schrijven van een blog kost minder geld, dan wanneer je kiest voor online advertising.

3. Je kunt vertellen waar je als bedrijf voor staat. Hierdoor kun je de menselijke kant van je bedrijf laten zien. Mensen gaan zich verbinden met je bedrijf.

4. Je kunt interactie creëren met je lezers. Hierdoor weet je wat er speelt en ontbreekt en dit kun je als input meenemen bij het schrijven van nieuwe teksten. Je kunt antwoord geven op vragen en je relatie met lezers versterken.

5. Welke blogs hebben veel likes, retweets en worden veel gelezen? Waar klikken mensen op? Waarin is interesse? Je kunt goed monitoren waar vraag naar is en als input gebruiken voor het schrijven van nieuwe teksten.

5. Je krijgt meer volgers. Deze volgers kun je omzetten in fans en ambassadeurs voor je bedrijf. Zij gaan je blogs delen in hun eigen online netwerken.

6. Je laat zien dat je er veel vanaf weet. Hiermee vergroot je de naamsbekendheid en je versterkt je autoriteit in jouw branche doordat je kennis deelt.

7. Mensen gaan in je geloven als sterke speler op de markt. Je valt op en wordt authentiek.

meer volgers en likes

Effectief bloggen met goede content

Goede content is content waar de klant iets aan heeft. Het geeft inzicht, het helpt mensen en het is relevant voor ze. Goede content brengt jouw bedrijf en je doelgroep dichter bij elkaar. Goede content is oprecht en geschreven vanuit waar je voor staat.

Het schrijven van een sterke blog kost veel tijd. Een blog moet je bijhouden. Als commercieel tekstschrijver neem ik deze taak over voor bedrijven. Ik heb ruimte voor 2 à 3 bedrijven om zo kwalitatieve blogs te schrijven. Ik kom graag bij je langs om kennis te maken. Samen kunnen we de onderwerpen bepalen en kan ik één of twee keer per maand een blog voor jouw bedrijf schrijven.

Om effectief te bloggen is het belangrijk dat je het voor langere tijd doet. Om een goede relatie op te bouwen met je doelgroep, wil ik daarom graag een samenwerking aangaan voor de periode van een jaar. Een proefperiode is hierbij mogelijk.

Heb je interesse om gezien te worden voor jouw bedrijf? Wil je meer volgers, leads en autoriteit? Dan kan ik je helpen doordat elke blog je sterker maakt. Voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak kun je mailen naar info@marketingtekst.nl.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *