Hoe maak je een website klantgericht?

klant centraal
Je ziet het online nog veel. Veel organisaties schrijven op hun website wat ze verkopen en niet waarom ze het verkopen. Het is heel eenvoudig. Je wilt een bezoeker op je website verder helpen, hun probleem oplossen. Benoem daarom de klantvoordelen.

Voordat je een webtekst schrijft, moet je twee dingen weten: 1. bezoekers komen niet om te lezen en 2. bezoekers zijn ongeduldig. Je hebt namelijk maar 10 seconden de tijd om de aandacht van je websitebezoeker te trekken. De eerste indruk bepaalt of een bezoeker verder leest of wegklikt.

Zeven tips voor je webtekst

1. Klanten houden niet van dubbelzinnige informatie. Door overbodige tekst te schrappen, blijft de informatie over waarop de klant wacht.
2. Schrijf je met weinig woorden, dan komt de belangrijkste informatie meer in het zicht.
3. Vraag jezelf af: wat weten ze al? Waar zijn ze naar op zoek? De vragen die klanten aan je stellen, de problemen die ze hebben, kun je als input gebruiken voor je webtekst.
4. Geef praktische informatie die actueel, betrouwbaar, uniek en gratis is. Informatie waar ze op zitten te wachten.
5. Een online bezoeker wil zo snel mogelijk bij de juiste informatie komen. Heeft hij wat hij zocht? Dan is hij bereid om verder te lezen.
6. Kopjes, opsommingstekens en witregels en afbeeldingen maken een tekst overzichtelijk. Het helpt de bezoeker om je teksten snel te scannen. Ze hebben tenslotte weinig tijd en geduld. Zo vinden ze snel wat ze zoeken.
7. Wees concreet, helder en to-the-point. Maak het de klant zo gemakkelijk mogelijk.

Voor veel meer tips voor een succesvolle website: ‘Hoe voorkom je dat de websitebezoeker vroegtijdig wegklikt?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *