De kracht van woorden: schrijven met emotie

de kracht van woorden
Overtuigen, bepraten, overhalen, overreden, persuaderen, voor zich winnen. Welk woord kies jij? Het hangt er vanaf welk woord er past bij jouw bedrijf, de tone-of-voice. Hoe wil je met jouw bedrijf overkomen? Elk woord heeft een emotionele lading en roept een andere sfeer op. Vaak hoor ik van ondernemers: ‘De website, dat ben ik niet. Het past niet bij mijn bedrijf.’ Ze kijken niet goed welk woord de juiste emotie oproept. Daarom is het belangrijk hier tijd in te investeren.

Schrijven met emotie

Klanten kopen op basis van emotie. Door emotie aan je teksten toe te voegen breng je mensen in beweging. Het doet iets met je klanten. Hoe kun je emotie toevoegen aan je teksten? Hoe kun je je teksten bij je organisatie laten passen? Visualiseer. Face-to-face spreek je met lichaamstaal en intonatie. Online spreek je met je zintuigen. Wat voelt, proeft, hoort en ziet een klant als hij je product kiest?

beeldend-spreken

Met woorden kun je nuanceren en variëren; heet, brandend, gloeiend, pikant, zeer warm of koud, fris, guur, ijzig, kil, koel. Kies een toon die past bij jouw klanten, jouw bedrijf, en jouw merkbetekenis. Hoe beeldender je een situatie beschrijft, hoe beter een klant zich kan inleven.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op.

Voor meer tips over het schrijven van commerciële teksten kun je me volgen op Twitter: @marketingtekst

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *